زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

مرگ خاکستری!

دوشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۴ ب.ظ

فقط لمس این مخدر می تواند خطرناک باشد!

مقامات فدرال نگرانی خود را در رابطه با مخلوط جدیدی از مواد مخدر که در خیابان های ایالات متحده مورد استفاده قرار می گیرد، ابراز کردند. مخلوط جدید، که به عنوان “مرگ خاکستری” خوانده می شود، قوی تر از هروئین است و می تواند در صورت لمس کشنده باشد.
مدیر بخش شیمی در دفتر تحقیقات جورجیا، در یک گزارش خبری اذعان داشت : “مرگ خاکستری یکی از ترسناکترین و بدترین ترکیباتی است که من در تقریبا ۲۰ سال تجزیه و تحلیل داروهای شیمیایی دیده ام”.
مرگ خاکستری ترکیبی از چندین مواد مخدر است، از جمله هروئین، فنتانیل، کارفنتانیل و همچنین “U-47700” که یک ماده مخدر مصنوعی است که توسط سازمان مواد مخدر ایالات متحده در رده خطرناکترین مواد مخدر دسته بندی شده است.
یک بولتن منتشر شده درباره قاچاق مواد مخدر سواحل خلیج آمریکا، نشان داد که “مرگ خاکستری” از پتانسیل تخریب بیشتری نسبت به هروئین برخوردار است. کارشناسان خاطر نشان کردند که به علت قدرت بالای این مخدر جدید و همچنین توانایی زیاد پوست برای جذب آن، حتی لمس “مرگ خاکستری” می تواند خطرناک باشد.
درست همانند ترکیبات بُتُن، درجه سختی “مرگ خاکستری” می تواند متفاوت باشد و نمونه های مختلفی از آن در حالاتی همچون سخت، تکه تکه و یا حتی پودری مرغوب، یافت شده است. کارشناسان هنوز از مواد دقیق تشکیل دهنده و غلظت “مرگ خاکستری” اطمینان ندارند. به همین دلیل مصرف کنندگان آن، ممکن است کوچکترین ایده ای از آنچه که مصرف می کنند، نداشته باشند. این ماده مخدر را با روش های مختلفی از جمله تزریق، بلعیدن، در سیگار کشیدن یا حتی استنشاق آن از راه بینی، مصرف می کنند.
تا کنون، چندین گزارش مبنی بر اوردوز مصرف کنندگان “مرگ خاکستری” در ایالات جورجیا، آلاباما و اوهایو در سال ۲۰۱۶ به دست رسیده است. “U-47700” که یکی از مواد تشکیل دهنده “مرگ خاکستری” است، خود به تنهایی موجب چندین مورد اوردوز در نیویورک و کارولینای شمالی شده است. در سه ماه گذشته سال جاری، حداقل ۵۰ پرونده اوردوز توسط “مرگ خاکستری” در ایالت جورجیا به ثبت رسیده است.
با توجه به آمار به دست رسیده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها، بیش از ۳۳،۰۰۰ نفر در ایالات متحده آمریکا در سال ۲۰۱۵ به دلیل مصرف بیش از اندازه مواد مخدر، مرده اند.

منبع: www.natureworldnews.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی