زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

قارچ کلاه مرگ

شنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۶، ۰۵:۵۳ ب.ظ


یکی از کشنده ترین قارچ ها است که ۳۰ گرم از آن برای کشتن انسان کافی است. سم آن موجب زردی، مرگ کاذب و سرگیجه می شود. معمولاً درمان آن تعویض کلیه است.

 این قارچ از گونه «آمانیتا» و از تیره «آمانیتاسه» است و همه قارچ‌های این تیره دارای سم‌های کشنده هستند.
این قارچ‌ها همچنین برای سگ‌ها نیز سمی هستند.


یک کلاه قارچ برای کشتن یک انسان کافی است!


🔸با اینکه قارچ یک غذای مفید به حساب می‌آید اما باید مراقب قارچ‌های سمی نیز بود، به خصوص «قارچ کلاهک مرگ» که به دلیل شباهت خود با برخی از قارچ‌های خوراکی هر ساله افراد بسیاری را به کام مرگ می‌کشاند.

🍄 در مرحله خاصی از رشد قارچ، ممکن است که این قارچ با قارچ‌های خوراکی شبیه به آن به اشتباه گرفته شود و این یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد قارچ کلاهک مرگ را با یک قارچ خوراکی اشتباه می گیرند و آن را مصرف می کنند.

🍄 آمانیتا فالوئیدس «قارچ کلاه مرگ» هنگامی‌که بالغ می‌شود، بزرگ و صاف است و یک رنگ سبز زیتونی دارد. یک قطعه فنجانی شکل به نام «وولوا» در انتهای قارچ کلاهک مرگ وجود دارد که تنها هنگامی قابل مشاهده است که قارچ به طور کامل از خاک بیرون کشیده شود.

🍄 بخشی به نام «آنولوس» که به شناسایی قارچ کلاهک مرگ کمک می‌کند نیز روی پایه قارچ وجود دارد. آنولوس شبیه به یک دامن کوچک و یا یک حلقه است.

🍄 همانند بسیاری از قارچ‌ها، کلاهک مرگ نیز با ارسال رشته‌های نازکی به نام «میکوریز» به سمت ریشه‌های درختان، قند و مواد مغذی درختان را جذب می‌کند و از آن‌ها برای تغذیه و رشد و تکامل خود استفاده می‌کند. آمانیتا فالوئیدس از این روش که نوعی هم زیستی (قارچ - ریشه ای) نامیده می‌شود، استفاده می‌کند و یک رابطه بسیار موفق را با درختان بلوط و کاج ایجاد می‌کند و از این طریق مواد غذایی مورد نیاز برای رشد خود را تامین می‌کند.


🌐bartarinha.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۸

نظرات  (۱)

خیلی خطرناکه.

https://sorooshnews.com/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی