زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

شهر گمشده!

شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۰۱:۲۹ ق.ظ

، ،

ساختارهای زیر آب در یونان بیشتر تاریخچه ی زمین شناسی دارد تا انسان شناسی. زمانی که ساختاری که به نظر می رسید یک نوع سنگ کاری باستانی باشد، کشف شد، انسان شناسان به منطقه فرستاده شدند تا وجود یک تمدن باستانی تخریب شده را در میان سنگ های عجیب و غریب به طور کامل بررسی کنند. این ساختارها در نزدیکی سواحل جزیره ای به نام زَکینتوس (Zakynthos) در یونان و در سال ۲۰۱۳ یافته شد.
اما آن ها حتی یک تکه سفال و یا دیگر مصنوعات را در میان ستون ها، حلقه های ساخته شده از سنگ و سنگفرش ها نیافتند. کمی پس از آن، ژئوشیمیدان جولیان اندروز (Julian Andrews) از دانشگاه انگلستان در شرق آنجلیا و همکارانش به داخل آن آب ها شنا کردند تا از شهر خرابه ی فرضی نمونه جمع کنند.
مشخص شد به اصطلاح شهر گمشده ی زَکینتوس توسط میکروب ها ساخته شده نه یونانیان باستان! چیزی که به نظر می رسید ویرانه های یونانی مستغرق باشد در واقع بقایای فسیل رسوباتی است که توسط میکروب های مصرف کننده ی متان از میلیون ها سال پیش روی هم گذاشته شده است. محققین این نتایج را در Marine and Petroleum Geology منتشر کردند.
آنالیزهای محققان ثابت کرد این تشکیلات در واقع توسط میکروب هایی خلق شده اند که در منافذ زیر بستر دریا جایی که در آن مایعات غنی از متان به سمت سطح تراوش می کنند، در حدود سه تا چهار میلیون سال قبل زندگی می کردند. همزمان که این میکروب ها از این متان استفاده می کردند، ترشحات آن ها، تولید مواد معدنی کربنات می کرد که باعث شکل گرفتن این ساختارهای بزرگ توخالی می شد. در طول زمان، این ساختارها در کف دریا در معرض فرسایش قرار گرفتند. این شهر یک گنجینه ی انسان شناسی نبوده و این یافته ها می تواند به دانشمندان در فهمیدن گذشته ی زمین شناسی منطقه کمک فراوانی بکند. بنابراین می توان گفت ستون ها و سنگفرش های کف دریا همیشه آثار باستانی نیستند!


منبع: http://elmna.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۲۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی