زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

ماده مخدری که اثرات وحشتناکی روی اعصاب و روان فرد می‌گذارد و به قدری توهم‌زا است که معتادان به این ماده را به رفتارهایی همچون خوردن انسانی دیگر وامی‌دارد، در خیابان‌های انگلیس توزیع می‌شود.



فروش نوعی ماده مخدر که مصرف‌کنندگان را می‌تواند به آدم‌خوار تبدیل کند در خیابان‌ها انگلیسی افزایش یافته است.

براساس این گزارش این ماده مخدر که اثرات وحشتناکی روی اعصاب و روان فرد می‌گذارد به قدری توهم‌زا است که معتادان به این ماده را به رفتارهایی همچون خوردن انسانی دیگر وادارد.

براساس گزارش پلیس انگلیس فروش این داروی مخدر در خیابان‌های انگلیس افزایش یافته که نشان از بالا رفتن میزان تقاضا برای این ماده مخدر خطرناک است.

لازم به ذکر است این داروی خطرناک به "ستاره آبی" (blue star) معروف شده است.

دیلی میل اعلام کرد: "ستاره آبی" همان دارویی است که در سال 2012 یک معتاد در فلوریدای آمریکا بعد از مصرف آن به یک بی‌خانمان حمله کرد و صورت او را جوید. کارشناسان بیم آن دارند که مصرف و رواج این این داروی  مخدر بین معتادان انگلیسی موجی از رفتارهای خشونت‌بار را به همراه آورد که لندن را تحت تاثیر قرار دهد.


یک مصرف‌کننده مواد که از "ستاره آبی" استفاده کرده بود در فضای مجازی درخواست کمک کرده است! وی در پیامی که در فضای مجازی منتشر کرده نوشته: نمی‌دانم چه اتفاقی برایم افتاده است، دستهایم می‌لرزند، رگهای دستانم متور شده‌اند و خوابم نمی‌برد و به شدت دچار توهم هستم.

دکتر "پل اسکت" داروساز  از دانشگاه گلاسگو گفت:"ما در مورد آنچه "مفدرون" بر سر فرد می‌آورد مطمئنیم اما "نمک حمام" که کاربرد گسترده‌ای دارد و در ترکیبات مواد مختلف وجود دارد می‌تواند به شدت آسیب‌رسان باشد.

وی افزود: اثرات این ماده می‌تواند شبیه به "مفدرون" یا "اکستازی"(MDMA) یا آمفتامین باشد؛ ما در حال حاضر می‌دانیم که "مفدرون" خود می‌تواند مردم را مضطرب یا ناراحت کند اما مصرف آن به همراه ماده دیگری بالقوه می‌تواند اثرات آن را بزرگ کند".


لازم به یادآوری است که "رودی یوجین" 31 ساله تحت تاثیر این ماده خطرناک، در شهر میامی آمریکا و هنگامی که داشت یک فرد دیگر را می‌خورد به دست پلیس کشته شد.


خبرگزاری تسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۲/۰۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی