زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

دست بیونیک جدید

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۱۲:۴۷ ب.ظ

استفاده از ذهن برای کنترل بازوهای بیونیک به آرامی در حال تکامل است. طی یکی از جدیدترین پروژه ها در این زمینه، پژوهشگران دانشکده مهندسی دانشگاه سایمون فریزر کانادا سامانه جدیدی به نام M.A.S.S. Impact را توسعه داده اند که از یک بازوبند دارای حسگرهای فشار که در یک سوکت تعبیه شده اند برای ردیابی حرکات در عضلات باقی مانده کاربر استفاده می کند و سپس این حرکات توسط الگوریتم هایی برای رمزگشایی نیات کاربر نقشه‌برداری می شوند.


حس انگشتان با دست بیونیک جدید

به گزارش "گروه علم و فناوری" عصرایران، این سامانه قادر به استفاده از داده های ورودی برای انجام پیش بینی در زمان واقعی و بهبود عملکرد آینده است. این دست بیونیک در حال حاضر توسط دنی لتین، اسکی باز پارا المپیک، مورد استفاده قرار می گیرد که به گفته وی سامانه بکارگرفته شده اجازه می دهد انگشت اشاره چپ و انگشت کوچک خود را برای نخستین بار پس از حادثه ای که تجربه کرد، احساس کند.

دتی لتین قرار است در رویداد سایباتلون که طی ماه اکتبر در شهر زوریخ برگزار می شود، شرکت کند. بازی های المپیک سایبورگ به افراد معلول اجازه می دهد با استفاده از رباتیک در رویدادهایی مانند برش نان و یا باز کردن در ظرف شیشه ای رقابت کنند. برگزارکنندگان سایباتلون امیدوارند این رویداد به گسترش نوآوری کمک کرده و به افراد معلول اجازه دهد استقلال خود را بار دیگر به دست آورند.

منبع : http://www.zistnews.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی