زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

دانش علیه زندگی !

پنجشنبه, ۸ تیر ۱۳۹۶، ۰۴:۰۷ ب.ظ

بوی بادام تلخ، بوی سیر، پیاز، بوی سیب کال و یا بوی خردل. صدای فریادی آمد: شیمیاییه. شیمایی بود.

حالا همه دارند این بو را استنشاق می کنند، بوی سولفورموستارد!

همه دنبال ماسک هستند، می دانم که ماسک ها به تعداد همه نیست، پس به دنبالش نمی روم.

چفیه ام را با آب داخل قمقمه ام خیس می کنم و به دهانم می بندم.

غلظتش بالاست.

می دانم انتظار زیادی است از این پارچه ی سیاه و سفید که بایستد جلوی C4H8Cl2S.

بچه ها را نگاه می کنم.

محمود سمیعی، 2 دختر دم بخت دارد.

حالا گاز دیگر وارد بدنم شده.

مصطفی، تازه ازدواج کرده.

حالا با پروتئین و DNA ها واکنش می دهد.

ارمیا معمر دانشجوی عمران بود.

سلول اول، سلول دوم.

معتضدی... خب، سرفه شروع شد.

معتضدی یک بچه ی کوچیک داره، سرفه... سرفه... سرفه... دیگر نمی توانم بچه ها را ببینم.

دارد اتفاق می افتد، نکروز اپی تلیوم تنفسی، خلط، این مخاط پوششی است که مزه اش را ته حلقم حس می کنم.

چم شده است؟

یستاده ام و درسهایم را مرور می کنم؟ باید بروم.

بچه ها روی زمین افتاده اند.

یک نفر به سمت من می دود، او هم ماسک ندارد اما نمی توانم بشناسمش.

فریاد می زند: تو چرا ماسک نزدی؟ دیگر نمی توانم روی پاهایم بایستم.

به من می رسد.

به زور ماسکی را روی صورتم می گذارد، صداها محو می شود، پلک هایم سنگین است، روی هم می افتد.

می شناسمش، امیری است، با هوش ترین آدمی که در تمام عمرم دیده ام و دیگر هیچگاه ندیدمش.


به مناسبت روز مبارزه علیه سلاح های شیمیایی و میکروبی / هشتم تیر ماه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی