زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

تولید واکسن نوترکیب آنفلوآنزا

سه شنبه, ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۱:۱۰ ب.ظ

مصطفی قانعی در حاشیه جشنواره علمی تحقیقاتی، علوم پزشکی باقرالعلوم سپاه گفت: ما اکنون در تولید این واکسن ها در حال تغییر شکل از حالت قدیم به تولید واکسن های نوترکیب هستیم.


تولید واکسن نوترکیب آنفلوآنزا با همکاری‌ دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)


با همکاری مشترک بین انستیتو پاستور و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) واکسن نوترکیب آنفلوآنزا تولید خواهد شد. این واکسن یک نوع واکسن فصلی است که به توصیه سازمان بهداشت جهانی باید از آن استفاده شود.

قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران : تاکنون برای واکسن آنفلوآنزا ویروس را از شرکتی دریافت می کردیم و آن را در تخم مرغ به تولید می رساندیم اما اکنون برای تولید واکسن های نوترکیب نیازی به تخم مرغ نیست.

تکنولوژی جدیدی در واکسن های نوترکیب اعمال می شود که بعد از یک بار واکسینه شدن، بدن علیه همه ویروس ها فعال می شود.

اکنون تولید این واکسن به صورت یک پروژه تحقیقاتی است و قابلیت تولید نیز دارد.

وی در خصوص واکسن تب مالت اظهارداشت: این واکسن به شیوه نوترکیب تولید خواهد شد. چرا که ما در کشور از دانش تولید آنها عقب نیستیم و قابلیت تولید و تجاری سازی آن را داریم.

به گفته قانعی واکسن های نوترکیب اکنون در حد تحقیقات هستند و هنوز به بازار وارد نشده اند.

رئیس انستیتو پاستور ایران در خصوص واکسن های هاری که در دو نوع انسانی و دامی وجود دارند، گفت: زیرساخت تولید واکسن های انسانی تهیه شده و قرار است بعد از انجام تست های بالینی به تولید برسند.

وی در خصوص واکسن های هاری دامی اظهار داشت: همچنین زیرساخت تولید این واکسن اکنون در حال تغییر است تا با زیرساخت جدید، حجم تولید را بالا ببریم و مشکلات را در این زمینه برطرف کنیم.

قانعی اظهارداشت: تولید واکسن های دامی از نوع خوراکی، کاری است که باید شروع کنیم؛ توانایی ساخت این نوع واکسن در کشور ما وجود دارد و امیدواریم که مراحل تولید این نوع واکسن را آغاز کنیم.

اصلانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص قرار گرفتن کشور به عنوان مرجعیت علمی دنیا گفت: با مراکز دانشگاه‌های فعلی هرگز به مرجعیت علمی نخواهیم رسید و باید در دانشگاه‌ها تحول بنیادی ایجاد شود.

وی لازمه رسیدن به مرجعیت علمی را نیروی انسانی دانست و گفت: در این راستا باید دانشگاه‌ها از آموزش محور بودن به سمت دانشگاه‌های کارآفرین و نظریه‌پرداز حرکت کنند.

منبع : http://www.zistnews.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی