زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

بیوایمپْلنت چیست؟

چهارشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۰۴:۵۵ ب.ظ


ایران تنها کشور تولید کننده صنعت بیو ایمپلنت

یکی از دستاوردهای انقلاب در حوزه پزشکی


🔹بیوایمپلنت یکی از تجهیزات پزشکی، متشکل از یک قطعه یا یاخته هایی با منشاء بیولوژیک است که از طریق مهندسی بافت به شرایطی می رسد که با بدن سازگاری پیدا می کند.
🔹بیوایمپلنت های پوششی در درمان سوختگی ها، ترمیم زخم های دیابتیک، ترمیم ضایعه پوستی پس از خارج نمودن تومورها، ترمیم لثه، جراحی های پلاستیک، ترمیم زخم های بستر، ترمیم آسیب های پوستی با اشعه های یونیزه کننده مانند لیزر، کاربرد در جراحی سرطان سینه و ترمیم زخم های قرنیه و آسیب های شیمیایی و ترمیم زخم های قرنیه و آسیب های شیمیایی از موارد کاربرد این دستاورد است.
🔹با تولید بیوایمپلنت های چشمی تحولی عظیم در درمان بیماری ها و جراحت های چشمی و درمان عوارض مزمن چشمی ناشی از مصدومیت ها پدید می آید .
🔹از ویژگی های استفاده از بیوایمپلنت های چشمی عدم نیاز به بیهوشی در عمل جراحی چشم ، عدم نیاز به بخیه کردن و سوراخ کردن چشم ، عدم بروز عوارض جانبی عمل جراحی چشم ، خون ریزی موضعی و کاهش طول دوره درمان چشم است.

 ایران به عنوان اولین کشور در جهان اقدام به تولید صنعتی بیوایمپلنت های چشمی و پوششی کرده است و این در حالیست که آمریکا تنها به دانش فنی آن دست یافته است 🇮🇷

🔷 تکنولوژی ساخت بیوایمپلنت به جز امریکا در اختیار کشور دیگری قرار ندارد. امریکا همچنین تنها تحقیقاتی در بحث تولید بیوایمپلنت چشمی داشته و این در حالی است که ایران برای اولین بار در دنیا بیوایمپلنت‌های چشمی را به تولید انبوه می‌رساند. بیوایمپلنتی» که در درمان بیماری های چشمی مورد استفاده قرار می گیرد، از پرده« آمنیوتیک »جنین گرفته می شود.

🌐 مرکز تحقیقات اپتیک و لیزر ایران

🌍 مهرنیوز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۱۱/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی