زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

درمان جوش های کیستی زیرپوستی

شنبه, ۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۴۹ ب.ظ

بهترین راه برای درمان جوش صورت و جوش های کیستی زیرپوستی این است که هنگامی که جوش تازه ظاهر شده و هنوز اندازه آن بزرگ نشده و با انگشتان تان می توانید احساس کنید که جوش دردناکی از زیر پوست تان در حال بالا آمدن است می توانید برای جلوگیری از رشد و بزرگ شدن آن از روغن پونه کوهی استفاده کنید. به این صورت که ۳ تا ۴ ساعت بگذارید روغن روی پوست تان بماند. چون این روغن عصاره تغلیظ شده پونه است ممکن است باعث شود که پوستت تان بسوزد اما نگران نباشید این یعنی اینکه دارد کارش را انجام میدهد و به علت خاصیت ضد میکروبی اش خون و چرکی که در حال تجمع در زیر پوست تان است را از بین می برد.

 

  • اما اگر قبل از اینکه بتوانید این کار را بکنید جوش بیرون زده باشد و برآمدگی و دردناکی اش از یک طرف و ظاهر بدشکلش از طرف دیگر باعث آزارتان شده می توانید باز هم از روغن پونه کوهی یا نعنای وحشی استفاده کنید و حدود ۳ یا ۴ ساعت آن را روی پوست بمالید تا جوش فرو رود. در صورت لزوم از یک شب تا صبح بگذارید روی جوش بماند و با یک تکه نایلون روی آن را بپوشانید.خواهید دید که جوش بسیار کوچک می شود یا کم کم سر باز می کند و چرک آن خارج می شود.چون این روغن حالت ضد عفونی کننده دارد جوش زودتر بهبود می یابد و به سرعت کوچک شده یا اصلا بیرون نمی زند.

 

از : http://sabkezendegi.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی