زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

علمی و آموزشی

زیست شناسی

فالموت فی حیاتکم مقهورین ،
و الحیاة فی موتکم قاهرین
زندگی آن است که بمیرید و پیروز باشید و مردن آن است که زنده‏ باشید و محکوم دیگران.
نهج البلاغه ، خطبه 51

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ تیر ۹۵ ، ۲۰:۲۵

، ،

ساختارهای زیر آب در یونان بیشتر تاریخچه ی زمین شناسی دارد تا انسان شناسی. زمانی که ساختاری که به نظر می رسید یک نوع سنگ کاری باستانی باشد، کشف شد، انسان شناسان به منطقه فرستاده شدند تا وجود یک تمدن باستانی تخریب شده را در میان سنگ های عجیب و غریب به طور کامل بررسی کنند. این ساختارها در نزدیکی سواحل جزیره ای به نام زَکینتوس (Zakynthos) در یونان و در سال ۲۰۱۳ یافته شد.
اما آن ها حتی یک تکه سفال و یا دیگر مصنوعات را در میان ستون ها، حلقه های ساخته شده از سنگ و سنگفرش ها نیافتند. کمی پس از آن، ژئوشیمیدان جولیان اندروز (Julian Andrews) از دانشگاه انگلستان در شرق آنجلیا و همکارانش به داخل آن آب ها شنا کردند تا از شهر خرابه ی فرضی نمونه جمع کنند.
مشخص شد به اصطلاح شهر گمشده ی زَکینتوس توسط میکروب ها ساخته شده نه یونانیان باستان! چیزی که به نظر می رسید ویرانه های یونانی مستغرق باشد در واقع بقایای فسیل رسوباتی است که توسط میکروب های مصرف کننده ی متان از میلیون ها سال پیش روی هم گذاشته شده است. محققین این نتایج را در Marine and Petroleum Geology منتشر کردند.
آنالیزهای محققان ثابت کرد این تشکیلات در واقع توسط میکروب هایی خلق شده اند که در منافذ زیر بستر دریا جایی که در آن مایعات غنی از متان به سمت سطح تراوش می کنند، در حدود سه تا چهار میلیون سال قبل زندگی می کردند. همزمان که این میکروب ها از این متان استفاده می کردند، ترشحات آن ها، تولید مواد معدنی کربنات می کرد که باعث شکل گرفتن این ساختارهای بزرگ توخالی می شد. در طول زمان، این ساختارها در کف دریا در معرض فرسایش قرار گرفتند. این شهر یک گنجینه ی انسان شناسی نبوده و این یافته ها می تواند به دانشمندان در فهمیدن گذشته ی زمین شناسی منطقه کمک فراوانی بکند. بنابراین می توان گفت ستون ها و سنگفرش های کف دریا همیشه آثار باستانی نیستند!


منبع: http://elmna.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ تیر ۹۵ ، ۰۱:۲۹

ترور بیولوژیک دانشمندان و نخبگان ایرانی جدیدترین و بی سرو صداترین روشی است که رژیم صهیونیستی و غرب برای عقب ماندن ایران از دستیابی به تکنولوژی روز دنیا انجام می‌دهند.

به گزارش عمارنامه، در ابتدای تشکیل نظام جمهوری اسلامی تئوریسین‌های انقلاب اسلامی مانند شهید بهشتی و شهید مطهری با هدایت دشمنان ترور شدند تا انقلاب با خلاء تئوریک مواجه شود. اکنون که ایران از این مرحله عبور کرده و به‌دنبال کسب قدرت با پیشرفت علمی است، کشورهای غربی به‌همراه  رژیم صهیونیستی برا توقف این پیشرفت به ترور نخبگان علمی و فناوری با روش‌های مختلف مانند ترور بیولوژیک روی آورده‌اند.

در واقع این کشورها به سردمداری آمریکا برای تبدیل نشدن جمهوری اسلامی به الگو برای مردم دیگر کشورها به‌ویژه در جهان اسلام، از طریق راه‌های گوناگون به ایجاد موانع در سر راه پیشرفت علمی ایران مبادرت می‌کنند که می‌توان این اقدام‌ها را به نوعی محرومیت یا حصار تکنولوژیک ایران نامید. 

ایران در چند سال اخیر به‌دنبال دست‌آوردهای استراتژیک علمی بومی بوده و یا این‌که برای توسعه صنایع خود در حوزه‌های مختلف مانند مخابرات، پتروشیمی، نفت، هسته‌ای، فضایی و غیره تلاش کرده تا تکنولوژی مربوطه را وارد کند تا مسیر توسعه و پیشرفت خود را بهبود ببخشد؛ اما دولت‌های غربی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با استفاده از نهادهای اقتصادی و امنیتی- اطلاعاتی خود از گذشته تا کنون با عملیات پنهان و عیان که دامنه‌ای گسترده از تحریم تا ترور را در برمی‌گیرد، به سنگ‌اندازی در فعالیت‌های علمی و صنعتی کشور مشغول بوده‌اند.

حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان

آخرین روشی که کشورهایی مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از تحریم و عملیات پنهان مانند خراب‌کاری برای جلوگیری از پیشرفت ایران در زمینه تکنولوژی انجام می‌دهند، حذف فیزیکی یا ترور دانشمندان ایرانی است. با این‌که روش‌هایی مانند بمب‌گذاری، حمله مسلحانه و ترورهای بیولوژیکی بسیار پیچیده و با هزینه‌ است، اما سرویس‌های جاسوسی این کشورها حاضرند ریسک این کار را بپذیرند تا در حرکت رو به جلوی ایران وقفه ایجاد کنند و در واقع پروژه "محرومیت تکنولوژیک ایران" را به هر قیمتی حتی ریخته شدن خون ایرانیان جلو ‌ببرند.

نمونه‌های معروفی از ترورهای دانشمندان ایرانی وجود دارد؛ یکی از قدیمی‌ترین این ترورها مربوط می‌شود به شهید دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس سابق پژوهشکده رویان که در دی‌ماه سال 84 به شهادت رسید؛ بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۱۳۸۳ نام دکتر کاظمی ‌به‌ عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا (خاورمیانه) که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفت؛ در این ترور بیولوژیک که با ایجاد مسمومیت نامحسوس از طریق مواد شیمیایی توسط موساد صورت گرفت، ایشان دچار ایست قلبی و تنفسی شدند.



دکتر سعید کاظمی آشتیانی رئیس سابق پژوهشکده رویان که با توسعه دانش سلول‌های بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، بر اثر ترور بیولوژیک توسط موساد در دی‌ماه سال 84 به شهادت رسید

دکتر کاظمی آشیانی که در طول عمر کوتاه خود در زمینه علمی و مدیریتی موفقیت‌های فراوان و شگفت‌آوری را برای خود و کشور فراهم کرده بود، اولین بار توسط رهبر انقلاب در سخنرانی نوروزی‌ امسال با عنوان «شهید» نام برده شدند.

رژیم صهیونیستی انواع سلاح‌های بیولوژیک غیرمتعارف را تولید و مورد آزمایش قرار می‌دهد و از آنها برای ترورهای آرام چهره‌های شاخص مخالف خود مانند "سید عبدالعزیز حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق ، "ودیع حداد" از رهبران آزادیخواه فلسطینی و "نادر طالب‌زاده" مستندساز ایرانی استفاده کرده است؛ در رابطه با جدیدترین این نوع از ترورها نیز خبرگزاری فارس در ‌اخبار تأیید نشده‌ای اعلام کرد که ‌علی دادمان فرزند شهید رحمان دادمان (وزیر راه اسبق)، سال گذشته در یکی از سفرهای خارجی مورد ترور بیولوژیک قرار گرفت.

علی دادمان که برای پیشرفت جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد، صبح دوشنبه پس از تحمل چند ماه رنج و درد ناشی از بیماری سرطان، در بیمارستان دار فانی را وداع گفت.

مرکز تولید این سلاح‌های مرگ‌بار در یکی از سری‌‌ترین مراکز امنیتی رژیم صهیونیستی در شهر "ریشون لیژن" در جنوب شرق تل‌آویو است که تحت تدابیر امنیتی و نظامی شدید قرار دارد.

منبع : مشرق

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ تیر ۹۵ ، ۲۲:۵۷